info[a]pppars.com
۰۲۱-۲۶۴۰۱۰۱۲

( ۱۵ الی )

تولید کننده پیچ و مهره را چگونه حمایت کنیم

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

حمایت از تولید کنندگان در ایران

در این مقاله قصد داریم در مورد تولید کننده پیچ و مهره و مشکلات قرار گرفته بر سر راه این تولید کنندگان و سود آوری این صنعت بحث و گفتگو کنیم.

صنعت پیچ و مهره جزء صنایع مادر و بالادستی در هر کشوری محسوب می شود. به دلیل عدم حمایت دولت از بخش خصوصی این صنعت مهم با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند.

بسیاری از صنایع با صنعت پیچ و مهره عجین شده اند. ارتباط تنگاتنگی بین صنایع و پیچ و مهره وجود دارد. اگر وجود نداشتن این صنعت را در نظر بگیریم پیشبرد پروژه های ساختمانی و ابر سازه ها و دیگر صنایع دچار مشکل می شوند.

صنعت ساختمان سازی، صنعت ماشین آلات، صنعت نفت و گاز، صنعت پترو شیمی، آب و فاضلاب و دیگر صنایع، همه و همه نیازمند پیچ و مهره هستند.

کشورمان برای پیشبرد پروژه های عظیم و حتی کوچک نیاز مبرم به پیچ ومهره را در خود احساس می کند. در این زمان بازار باید پاسخگوی نیاز پروژه ها باشد.

در اینجاست که تولید کننده پیچ و مهره باید از لحاظ تامین مواد اولیه و مانند همه ی مشاغل صنعتی از حمایت همه جانبه ی دولت برخوردار باشد. اما متاسفانه برای تولید کنندگان پیچ و مهره نه خبری از تامین مواد اولیه کافی وجود دارد و نه حمایت دولت در موارد دیگر.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]تولید کننده ی پیچ و مهره

 

مواد اولیه در ایران

ایران یکی از قطب های بزرگ در آهن و فولاد محسوب می شود. اما این سوال همیشه مطرح بوده که به چه علت تولید کننده ی پیچ و مهره باید در تولید، دچار کمبود مواد اولیه ی مورد نیاز خود باشد؟

چرا در حالی که تولید کننده ی پیچ و مهره با حمایت همه جانبه قادر خواهد بود نیاز بازار از انواع پیچ و مهره را تامین کند باید شاهد واردات این محصول باشیم. جواب این سوالات در دستان کارخانه جات تولید فولاد، در اصفهان، کاشان و یزد می باشد.

طبق گزارشات انجام شده کارخانه جات تولید پیچ و مهره از ۱۳۵ واحد به ۴۰ واحد کاهش یافته اند.

از دلایل بارز این کاهش میتوان به کمبود مواد اولیه، بیمه، اجرای نادرست مالیات و فشار های موجود دیگر که بر دوش تولید کنندگان سنگینی می کند نام برد. همه و همه از عوامل ورشکستگی و خم شدن کمر این واحد های تولیدی می باشند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]مواد اولیه برای تولید کننده ی پیچ و مهره

 

مواد اولیه برای تولید پیچ و مهره

مواد اولیه که تولید کننده ی پیچ و مهره باید آن را تهیه کند میلگرد میباشد. پیچ و مهره از اصلی ترین تغذیه کننده های صنعت میلگرد و فولاد در ایران هستند. مفتول فولادی که در تولید پیچ و مهره استفاده می شود باید قابلیت و فرم پذیری سرد داشته باشد.

نوع کربن استفاده شده در ساخت پیچ و مهره حائز اهمیت است. پیچ های سخت دارای کربن بالا هستند. پیچ های ضعیف تر دارای کربن پایین تر می باشند. فولاد استفاده شده برای ساخت پیچ و مهره از نوع فولاد ساختمانی است و قیمت بالاتری نسبت به فولادهای دیگر دارد.

علاوه بر کربن استفاده شده در پیچ مواد دیگری چون منگنز، کروم، فسفر و گوگرد در ساخت پیچ و مهره دخیل هستند. مس، استنلس استیل، پلیمر و تیتانیوم از دیگر مواد مورد استفاده در صنعت پیچ و مهره سازی هستند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

الزامات در تولید پیچ و مهره

مقاومت و کاربرد پیچ در صنایع نام برده شده در بالا و ساختمان سازی بسیار حائز اهمیت است. تولید کننده ی پیچ و مهره موظف است تا تمامی استانداردهای مربوطه را برای تولید محصول با کیفیت را مد نظر قرار داده و رعایت کند.

استاندارد DIN  آلمان و ASTM آمریکا و دیگر استانداردهای مطرح جهانی از استانداردهایی هستند که در کارخانه های تولید پیچ و مهره سازی کشورمان استفاده می شوند.

به دلیل حساسیت بالا در سازه های فلزی و استقامتشان در برابر فشار و وزن سازه و همچنین اتصال لوله های انتقال صنایع نفت و گاز، آب و فاضلاب و دیگر صنایع نام برده شده باید گرید ها ی مناسب تمام پیچ های قابل مصرف رعایت شوند.

برای مثال در ساخت پیچ های ساختمانی گرید ۸/۸، گرید 10/9 و گرید 12/9  از مهمترین گرید هایی هستند که باید در ساخت رعایت شوند.

 

انواع میلگرد برای تولید کننده ی پیچ و مهره

میلگرد مورد استفاده ی تولید کننده ی پیچ و مهره

میلگرد آهنی در ساخت پیچ ها مورد نیاز است. میلگرد ST37 با شماره ی ۰۰۳۷/۱ یکی از اصلی ترین و پرکاربردترین میلگردهای ساده ی صنعتی می باشد. این میلگرد جزء فولاد های ساختمانی به حساب می آید. فولاد ST37_2 قابلیت شکل پذیری دارد و نرم و کم کربن است.

این میلگرد کاربرد زیادی در ساخت بدنه و قطعات خودرو، اسکلت ساختمان ها، پل ها، کشتی سازی، ساخت لوله، ساخت ماشین آلات و قطعاتی چون پیچ و مهره، لوله و محور دارد.

محاسبه ی قیمت فروش برای تولید کننده ی پیچ و مهره

در این صنعت تنوع پیچ و مهره بسیار زیاد می باشد. هر کدام از آنها قیمت مخصوص به خود را دارند. لذا نمی توان قیمت خاصی را برای پیچ و مهره ها در نظر گرفت. قیمت گذاری بر روی پیچ و مهره به موارد زیر بستگی دارد.

جنس مواد استفاده شده.

استاندارد مورد استفاده در ساخت.

ابعاد و اندازه ی قطعه.

پوشش سطح.

گام پیچ و تعداد خرید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

سرمایه گذاری برای تولید پیچ و مهره

 حداقل قیمت برای دستگاه های تولید پیچ و مهره را می توان در حدود ۸۰۰ میلیون تومان برآورد کرد. مواد مصرفی در این کار فاسد شدنی نیستند و این امر یک مزیت عالی در سرمایه گذاری و استارت این کار می باشد.

در کل سرمایه گذاری در تولید پیچ و مهره یک سرمایه گذاری خوب و قابل رشد محسوب می شود. به شرطی که موانع موجود که به آنها اشاره کردیم از سر راه  تولید کننده ی پیچ و مهره برداشته شود. کسی که قصد دارد پا به عرصه ی تولید بگذارد حداقل باید یک میلیارد تومان سرمایه ی اولیه داشته باشد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]برای مطالعه بیشتر میتوانید به مقاله اهمیت پیچ های ساختمانی در سازه ها و ساختمان ها مراجعه نمایید.

همراهان ما پیشگامان پیچ پارس[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]